[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.1″ background_image=”http://sabinewamelink.nl/wp-content/uploads/2019/01/IMG_1982.png” custom_padding=”48.17px|0px|194px|0px” top_divider_height=”107px”][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.1″][et_pb_fullwidth_image _builder_version=”3.1″][/et_pb_fullwidth_image][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.1″ custom_padding=”68px|0px|48.17px|0px”][et_pb_row custom_padding=”75px|0px|24.08px|0px” _builder_version=”3.1″][et_pb_column type=”2_3″ _builder_version=”3.1″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.1″ text_font=”Poppins||||||||” text_font_size=”16px”]

Lean procesverbetering

Lean is een managementfilosofie die tot doel heeft alle processen zodanig te laten functioneren dat voor klanten de waarde wordt gemaximaliseerd door verspillingen te elimineren.

Binnen Lean staat de klant centraal en Lean berust op drie pijlers: cultuur, principes en technieken.

 

Veranderen is doorzetten

Verandering realiseren kan een moeizaam proces zijn. Je doet een stap naar voren en twee stappen terug. Dat komt omdat het moeilijk is om oude patronen los te laten. Mensen kunnen wel hun gedrag en werkzaamheden aanpassen, maar hebben altijd de neiging om (vaak onbewuste) ingesleten routine handelingen te doen. De verandering van die cultuur wordt mogelijk wanneer mensen de voordelen gaan inzien van ander gedrag en handelen.

 

lean basisprincipes

Lean kijkt naar 5 basisprincipes: waarde, waarde stroom, flow, pull en perfectie. Kort omschreven gaat het om de klant. Wat wil de klant, wat doe je allemaal en wat voegt waarde toe voor de klant, elimineren van verspillingen, produceren op aanvraag en streef altijd naar perfectie door continu te verbeteren. Dat je hierna streeft is niet gelijk aan dat het perfect is! Belangrijk om niet in details te blijven hangen.

 

Lean management ook voor jou

Je hoeft geen multinational te zijn om de Lean technieken toe te passen op jouw bedrijf. Het gaat er niet om hoe groot je processen zijn of hoeveel mensen je in dienst hebt. Ook jij hebt werkzaamheden van sales tot aan incasseren, toch? Jij moet toch ook facturen maken, marketing voeren en je hebt klantcontact? Hierdoor heb jij dus (bijna) net zoveel processen als een multinational. Genoeg om onder de loep te nemen, toch?

 

Continu in beweging

Als gecertificeerd Greenbelt in Lean kijk ik daarom continu naar verbeteringen en blijf ik steeds in beweging. Niet bang om fouten te maken, gewoon proberen en ervaren, aan de knoppen draaien om te kijken wat voor jou werkt en alle successen vieren!

Het is geen “one size fits all” dus wat voor iemand anders werkt hoeft bij jou niet te werken.

 

Nieuwsgierig wat dit voor jou kan betekenen?

Neem gerust contact met me op voor een gratis bedrijfsscan. We bespreken jouw werkzaamheden en obstakels. Na dit gesprek kan ik je aangeven wat er voor jou mogelijk is.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.1″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_image src=”http://sabinewamelink.nl/wp-content/uploads/2019/04/green.jpg” _builder_version=”3.1″ animation_style=”slide” animation_direction=”bottom” animation_duration=”1450ms”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Scroll naar boven